بیشتر آسیب تصادفات از ناحیه خودروسازها وارد می‌شود

[ad_1]

یکی از اعضای کمیسیون مدنی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کاستی های صنعت خودرو کشور را در مدیریت این بخش و کمبود متخصص در این زمینه می بینم.

علی آذری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به گلایه مقام معظم رهبری از وضعیت اسفبار صنعت خودرو در کشور، گفت: دو اصل مهم در کشور وجود دارد که برای رونق و حمایت از صنعت خودرو ضروری است. یکی صنعت برق و دیگری صنعت فولاد. امروزه ژاپن بحث سختی در مورد صنایع برق و فولاد دارد، اما با برند تویوتا خودروهایی تولید می کند که تمام استانداردهای استاندارد را دارند و از جامعه بین المللی جوایزی دریافت کرده اند. با وجود تمام کاستی ها، صنعت خودروسازی ژاپن نیز پس از 90 سال توانست از جنرال موتورز پیشی بگیرد.

وی افزود: کشوری مانند ژاپن که امکانات زیادی در این زمینه ندارد توانسته خودرویی تولید کند که اکنون مورد استقبال جامعه جهانی قرار گرفته و در دنیا حرفی برای گفتن دارد اما خودروسازان ما نمی توانند خودرو تولید کنند. آن هم در میدان خانگی. ” مورد استقبال مردم قرار گیرد. من معتقدم که سیاست در این بخش نفوذ کرده است و امروز ما نگران حکومت هستیم. متاسفانه در صنعت خودرو رقابتی وجود ندارد.

نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سایه ایجاد فضای انحصاری با وجود امکانات عظیم در دست خودروسازان، شاهد ناتوانی این صنعت در ساخت خودرو مطابق انتظارات شرکت هستیم.به تخصص های صنعت خودرو به درستی پرداخته نمی شود. امروزه فرصت های عظیمی در دست خودروهاست. چرا خودروسازان با چنین وسایلی باید خودرویی تولید کنند که باعث نارضایتی جامعه شود؟ آنقدر صحبت از وضعیت نامطلوب این صنعت شده است که شرکت نیز خسته شده و کار به جایی رسیده است که مقام معظم رهبری در این زمینه هشدار دادند.

وی در ادامه تاکید کرد: مقام معظم رهبری بیش از 10 سال است که در نامگذاری سال ها بر اقتصاد مقاومتی و تولید تاکید دارند. امروز کشور ما در برابر اقتصادی با همه امکانات آسیب پذیر است. من معتقدم رقابتی بودن صنعت خودرو مهم است. امروز شاهد هستیم که تعداد قربانیان تصادفات جاده ای زیاد است. من دیگر نمی خواهم از یک ماشین معروف در این منطقه نام ببرم. در هر تصادف یک پدر می میرد. با کمی دقت و تخصص می توانید یک خودروی استاندارد را نیز در بازار تهیه کنید. درست است که عوامل زیادی در تصادفات جاده ای نقش دارند، اما بیشترین خسارت را خودروسازان به عهده دارند.

وی افزود: امروز باید در این صنعت اتفاقی بیفتد. باید ایده ای برای اصلاح ساختاری در صنعت خودرو پیدا کرد. ماشین هایی که در مجلس می گذارند خیلی گران است. امروزه توجه به مصرف سوخت در صنعت خودرو بسیار مهم است. منابع سوخت کشور ما ابدی نیست. یک قطره بنزین هم ارزشمند است. چرا خودروهای تولیدی ما باید اینقدر مصرف داشته باشند؟

انحصار برای خودروسازان کافی است

عضو کمیسیون مدنی مجلس شورای اسلامی افزود: متفکران و صاحب نظران ایرانی امروز در بسیاری از خودروسازان معروف دنیا فعالیت می کنند. چرا از دانش و تخصص جوانان توانمند در این بخش استفاده نمی شود؟ از وزیر صنعت انتظار داریم وضعیت صنعت خودرو را بهبود بخشد. امروز همه امکانات را داریم و کیفیت پایین خودروهای داخلی توجیهی ندارد. مجلس به خواسته های مقام معظم رهبری در خودروسازی پایبند خواهد بود. من اشتباه در مدیریت صنعت خودرو و کمبود متخصص در این زمینه را می بینم.

وی در پایان گفت: واردات خودرو یکی از راهکارهای ایجاد فضای رقابتی در صنعت خودرو است. تاکنون تلاش کرده ایم با جلوگیری از واردات خودرو به خودروسازی داخلی کمک کنیم. اما ما سال هاست که این کمک را انجام می دهیم اما پاسخ مطلوبی دریافت نکرده ایم. یکی از مواردی که در ارتقای کیفیت خودروهای داخلی موثر است بحث رقابت است. باید تولیدکننده داخلی را ملزم کرد که بهترین کالا را برای مردم تولید کند. مواردی را دیدم که یک نفر ماشین صفر گرفت اما اشتباه بود.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.